Onsdag 28 kl.18


Har suttit på vakt i ca en timme nu. Sambo uppenbarligt påverkad av något som han bestämt förnekar. Nu välte han ut en mugg kaffe. Han försökt äta länge och väl men somnar hela tiden, därav vaktandet. Han somnar med mat i munnen och huvudet bakåtlutat och har redan satt rejält i halsen.

Kom hem vid lite över fem och hittade honom i ladan där han sågat ved. Som tur var slapp jag bevittna själva sågandet. Såg direkt att han tagit tabletter. Halvslutna simmiga ögon och famliga rörelser. Givetvis, mot bättre vetande, så frågade jag vad han tagit. Ja, sen blev det givetvis världens liv.

Hade inte räknat med att han skulle komma hem så tidigt eftersom han jobbat över till tio flera kvällar i rad. Så på väg hem från massagen så hade jag egentligen tänkt messa honom och be honom sova hos M om han tänkte droga ner sej idag oxå.
Det är inte så kul att sitta som på nålar hela kvällen och vara livrädd för att telefonen ska ringa eller hundarna skälla så han vaknar och är skitirriterad.
Har ingen lust att sticka hemifrån heller med tanke på djuren. Dessutom så kan jag knappast terra mina vänner var och varannan kväll heller. Alla har ju sitt !

Upptäckte innan idag att munsköljen gått från nästan full till nästan tom på ett dygn...mycket riktigt...där är ju alkohol i den. Förbannar mej själv för att inte tänkt på detta tidigare.

Idag körde han till jobb vid tio, asförbannad och utan att säga hejdå. Förbannad för att jag påstått att han tagit tabletter igår. Som om det inte märks... Inte nog med att han slocknar med fingrarna i maten, han blir alltid agressiv när dom gått ur kroppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0