Fre 30

Idag vaknade han tidigt och med brinnjävlig huvudvärk. Det så klart, det är ju ren biverkning / abstinens av tabletterna. Himla svårt att hålla masken och tycka synd om honom. Men för att undvika ett helvetes utbrott är det det enda man kan göra.
Han kom i alla fall iväg till jobb framåt tolv.

Hatar fredagar och helger. Nu har jag två dagar framför mej i mörker, bokstavligt talat, man får inte ha några lampor tända och persiennerna nere. Ska man göra något så får man fram med ficklampan. Finns visserligen inte så mycket man kan göra som inte låter...
Köra nånstans är inte att tänka på, somnar han med cigaretten så har jag väl varken hus eller hundar kvar när jag kommer hem igen. Hittills har det klarat sej med brännhål i kläder, täcke, soffa och två bord.
Känns inte så motiverat att varken städa eller renovera färdigt. Dessutom är det fruktansvärt stressande eftersom jag egentligen är både pedant och inredningsfreak.

Men jag fokuserar på mitt kök nu. Där är han i alla fall inte för ofta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0