Fre 30 År 4 - 6

Har fortfarande inga direkta minnen, varken av kompisar eller annat. Jo, förresten, jag kommer ihåg att jag var på dagis och åt havregrynsgröt och påbörjade min bana som snickare. Gjorde flygplan på löpande band. Var det månne ett sätt att själv bearbeta det trauma som hände på förra dagiset. Fastnade med ett flygplan i håret så dom fick klippa loss det. Och ni vet hur det är med flickor och långt hår...

Mamma träffar pappa, dom gifter sej och vi flyttar till Gulsparvsg. Morsan blir gravid och jag önskar mej en lillebror.
Eftersom jag upplevde det som att ingen pratade med mej så blev jag tidigt en jäkel på att smyga och tjuvlyssna.
Fick på så sätt reda på att mamma tyckte det skulle vara bra för mej att få en hund. Så att jag skulle ha något eget och inte bli svartsjuk när syskonet kom. Jag blev förstås skitglad...tills jag fick reda på att det var en tax. Jag ville ju ha en stor hund.
Fattar ju nu att det var mest för hennes skull inte min. Garanterat var det en hund från kenneln hon jobbat på...

Så först en hund som inte var " min " och sen kommer dom dessutom med en lillasyster. Det var höjden av besvikelse !
Den enda jag kunde prata med var indianen som bodde under min säng...

Undrar om det var under denna tiden jag fick ett marsvin som jag fick ha hos mormor...Den som sedermera blev avlivad av min ingifte morbror. Till mej sa dom att den dött av sej själv. Men som sagt, jag var redan tjuvlyssnarnas mästare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0