Sön 22 Han

Jo det började ju bra efter turen med ambulans och polis. Han var som vanligt ångerfull och pratbar några dagar. Jag pressade honom ganska rejält, främst angående att han inte jobba som han skulle. Denna gången fick jag honom att se hur många han faktiskt påverkade.
T.ex ; Om han inte kommer till jobb förrän vid lunch så blir det bara halv dag för M oxå. Vad har detta inneburit för honom, jo, han ligger back med sina räkningar, har inte en krona när han träffar sina barn, alltså blir dom drabbade och givetvis gnäller dom för sin mor och M får en massa skit från dom. Dessutom har detta pågått så länge att han dragit på sej magsår och varit på sjukan 2 gånger för detta.

Vi hade ett långt samtal där jag fick honom att göra konsekvens-kedjor för alla inblandade. Till slut så bröt han ihop.
Men, som jag oxå sa till honom, detta varar bara ett par dagar sen är du inne i ditt gamla mönster igen.
Han lovade att denna gången gå och prata med någon. Jag tipsade om min samtalskontakt, eftersom jag inte kan gå längre då jag inte har pengar och han skulle kontakta denne...baaah....

20 dagar senare har han istället ånyo börjat missbruka mat. Undrar om han ska upp på 137 kg igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0