Sön 22 feb, ekonomi.

Sitter här i mitt ofärdiga kök. Får fan spågor i underarmarna, ska nog se till att få på listen omgående. Vaknade vid 8, det var till att smyga igång kaffet. Han blir ju vansinnig om han väcks för tidigt och eftersom han inte somnar förrän framåt 3 så är allt innan 12 tidigt. Känns skit när man har så mycket man vill göra. Framför allt nu på vintern när man inte har så många ljusa timmar.

Faktum är att han varit clean sen sist. Dock har inte arbetet skötts som det skulle. Massa turer, både M o S har varit lite krassliga eller rättare sagt,dom vantrivdes och fick inte betalt ordentligt. Så istället för att deala med det omgående så drog dom benen efter sig.
Inte så lyckat för vår del, Nu är det månad nr 2 utan att jag har nån inkomst. Dessutom är hunden dålig och har hittills kostat 4300:-. På tisdag ska jag ut med ytterligare 2000:- och nästa måndag 1500:- till. Nu har jag iaf börjat massera så en tusing har jag fått ihop, resten får jag ta på huskontot.
Han kom hem med 7000:- förrförra veckan och 12000:- i fredags men med tanke på att han brukar dra in det dubbla och utgifterna är därefter så...
Bara maten igår gick på1300:- för nu har han gått från tabletterna till att vråläta istället. Vilket gör att jag äter så lite som möjligt och lagar så mycket jag kan för att det ska nli billigare.
Har fått dela upp elräkningen och ska sätta mej och ringa runt i morgon, se om jag kan få betalningsfri månad på bil och släp. Han sa att där skulle komma in mer om 2 veckor så en del går väl att förhala.

Har messat alla i luren om massagen och även förhört mej om timanställning inom omsorg och hemtjänst. Men det dröjer ju innan man kommer igång och innan lönen börjar rulla på.
Tyvärr är det ju fel årstid för att måla ute men jag ska ta ett snack med B så han verkligen drar in jobb till mej med.
Sen ska man ju orka och hinna oxå, som läget är här så får jag göra det mesta. Allt ifrån såga ved, handla, städa, tvätta, laga mat, ta djuren, bygga kök osv. Visst kan jag göra det men jag har inte så många timmar på mej. Är han hemma så får jag inte göra ett skit förutom att göra mat och serva med kaffe för då blir han stressad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0