Mån 2 feb

Helgen flöt bättre än väntat. Antagligen har han kört slut på piller. Fast det hette att han skulle sluta om M slutade att dricka och tydligen har han tagit dom för att visa M att man inte kan missbruka o jobba.

Ja, Gud vilken rappakalja...Vet inte hur många gånger jag ska behöva informera honom om att jag inte är korkad !

I alla fall kändes det som ett slag i magen och tyvärr kunde jag inte hålla käften heller...Han ska sluta med pillerna för M:s skull...!?
Det var ju bara att tacka och buga. Man vet sin plats när arbetskamraterna går före. Fattar inte att inte dom bildar familj istället ! Fast det så klart, M skulle ju köpa min del av gården, det har dom ju diskuterat.
Jo dom har ju många hästar så dom behöver ju verkligen ha just detta stället...not...

Har så himla svårt att förstå hur man kan vara så jävla elak. Skulle inte kunna leva med mej själv om jag tagit något från nån annan, något som betydde ALLT.

Vet inte om det är nåt manligt drag...lämnar du mej så ska jag ta allt ifrån dej...

Det tog mej 4 år att skilja mej från dotterns pappa. Han gjorde anspråk på mina djur. MINA, jag köpt, fött upp, skött 365 dagar om året, betalt för och ensam haft ansvaret för.
Då skulle jag ju kunna ta hans gitarrer och diverse tekniska prylar...Nä, va fan skulle jag med det lika lite som han hade nån glädje av mina djur !

Konstigt som historien upprepar sej...exakt samma igen...

När det brakade åt helvete i våras så skulle allt mitt säljas och så skulle vi dela på pengarna. Han har ju allt sitt värde i firman så det hade jag ju ingen juridisk rätt till. Jävligt rättvist...not...
Och som sagt, M skulle ha min halva av gården.

Visst var det många som sa att, va fan, det är bättre du kommer därifrån. Mmmm...eller hur...till vad ?
Han har sett till att jag fått betalningsanmärkning, jag har ingen fast inkomst...tja, en liten lägenhet från soc bland en massa andra missbrukare. Instängd, ifråntagen allt, allt jag jobbat för sen jag var 15, haft en dröm om sen jag gick i 6e klass. Jag har jobbat över, extraknäckat på mina semestrar, drivit firma parallellt med ordinarie jobb samtidigt som jag stått själv med barn och allt jobb hemma. Jobb hemma förresten...inte bara hushållsarbetet utan då menar jag även all renovering, underhåll av gård, måla, mura, hugga ved osv.

Observera att gårdsköpen har vi givetvis varit överens om. Jag HAR sagt till INNAN att det BLIR mycket jobb och jag kan inte göra allt själv.
Då har dom sett väldigt förvånade ut och sagt :- Själv ? Nä, men det är klart vi hjälps åt !

Så jävla klart var det tydligen inte. Fast, säkert " maj mistejk " Dom har nog menat att vi skulle hjälpas åt att nöta på soffan !

Historien upprepar sej. Same, same but different...

Well,well i lördags föreslog S att vi skulle åka till stranden med hundarna. Chockerande och trevligt ! Var hungriga på vägen och stannade på Max, fast jag sa att han inte skulle äta hamburgare. Jodå, han tålde visst det deras mat. Ingen idè att käfta emot. Ändå visste jag...
Mycket riktigt, tog inte lång stund förrän gnällandet började...jag skulle inte ätit...du måste säja till mej....eeeeh ? Men då fick han en anledning att ligga i soffan hela söndagen. Fast han för 3e gången lovat att byta vattenpump i stallet. Liiite drygt att kånka vatten från badrummet... Men han lagade iaf mat...

Söndag : P & K kom och lämnade bilen dom lånat.S reser sej inte ur soffan. Jag fixar med fika, diskar, plockar undan,fixar i stallet - snöstorm så hästarna måste in, tar ut hundarna på långpromenad för att vi skulle få en lugn kväll, tar in djur, släpar vattenhinkar och försöker välta ensilagebalen själv. Vilket inte gick eftersom jag bara halkade i snön.
Bad honom lägga den till mej innan han körde till jobb idag. - Ja, gör jag...not...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0